دوره 15، شماره 1 - ( 2-1397 )                   جلد 15 شماره 1 صفحات 65-75 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tashakorian Jahromi A, Rowshan S A, Azizi J, Hojatdoost S. Analysis of Empowerment and Communication Skills of Hospital Staff with their Job Performance (Case Study: Beheshti Hospital- Yasouj-Iran) . ioh. 2018; 15 (1) :65-75
URL: http://ioh.iums.ac.ir/article-1-2026-fa.html
تشکریان جهرمی علیرضا، روشن سیدعلیقلی، عزیزی جواد، حجت دوست سجاد. تحلیل تواناسازی و خبرگی ارتباطی پرسنل بیمارستان بر راندمان شغلی آنان مورد مطالعه : بیمارستان شهید بهشتی – یاسوج - ایران. سلامت كار ايران. 1397; 15 (1) :65-75

URL: http://ioh.iums.ac.ir/article-1-2026-fa.html


، alirezatashakorian@gmail.com
چکیده:   (349 مشاهده)

زمینه و هدف: منابع انسانی از مهمترین سرمایه‌های هر سازمانی به شمار می‌رود. بررسی و شناسایی عوامل مرتبط با این منـابع کـه مـی‌توانـد بـر عملکـرد سازمانی مؤثر باشد، از اهمیت روزافزونی برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف تحلیل تواناسازی و مهارت‌های ارتباطی پرسنل بیمارستان با راندمان شغلی کارکنان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انجام شده است.
روش بررسی: این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و بر اساس هدف کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی کارکنان اداری،مدیران،کارشناسان و پرستاران بیمارستان شهید بهشتی می­باشد که تعداد آنها در سال 1395، 150 نفر بوده است. روش نمونه گیری با استفاده از فرمول کولموگروف اسمیرنوف انجام شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه بوده است. از معادلات ساختاری و نرم افزار PLS به منظور تحلیل مدل و فرضیه ها استفاده شده است.
یافته ها: یافته ها نشان داد که تواناسازی کارکنان و خبرگی ارتباطی آنها بر راندمان شغلی کارکنان تاثیر دارد و تمامی فرضیات دارای سطح معناداری کمتر از 05/ می باشند و مورد تایید قرار گرفتند. آلفای کرونباخ متغیرهای تواناسازی، خبرگی ارتباطی و راندمان شغلی کارکنان به ترتیب 88/0 و 87/0 و 81/0 که نشان از تایید ارتباط متغییرها و مدل پژوهش بود.
نتیجه گیری:  نتایج نشان می دهد که با انتقال اطلاعات شغلی کارکنان به یکدیگر، دلسوزی نسبت به کار خود و انجام آن با کیفیت تمام، رعایت نظم و مقرارات اداری، جلوگیری کردن از اتلاف وقت و انجام کارهای بیهوده، ایجاد حس مسئولیت در بین کارکنان و احترام گذاشتن به همکاران راندمان شغلی افزایش می یابد.
 

متن کامل [PDF 769 kb]   (56 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: شخصیت و رفتار سازمانی
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۷ | پذیرش: ۱۳۹۶/۷/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۷/۲/۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله سلامت کار ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Iran Occupational Health

Designed & Developed by : Yektaweb